Handledarkurs

Handledarkursen även kallad introduktionskurs är obligatorisk vid privat övningskörning. Kursens främsta mål är att öka säkerheten vid privat övningskörning, men även att vägleda er så övningskörningen går så lätt och smidigt som möjlig, vilket i längden spar pengar då antalet lektioner på trafikskola kan hållas ner.

Eleven måste vara 15 år och 9 månader för att få gå kursen. Övningskörningen kan starta från den dag eleven fyller 16 år.
Observera att både elev och handledare måste anmälas till kursen, priset är per person.

Efter avslutad kurs ansöker handledaren om hos Transportstyrelsen för vald elev. Detta görs här
Var noga med att boka “introduktionskurs” om du ska bli elev eller handledare, det är ej samma kurs som “Riskutbildning1”

Vår kurs är väldigt omtyckt av deltagarna, och har fått betyget 4.4/5 av 430 pers. på vårt tidigare bokningssystem.